Retourbijdrage


Retourbijdrage: samen de kosten voor retouren delen

TopShoe groeit en daar zijn we natuurlijk hartstikke trots op. Maar met onze omzet groeit ook het aantal bestellingen dat retour wordt gestuurd. Helaas worden we gedwongen om hier in de toekomst iets anders mee om te gaan.
Vooropgesteld: retourneren is absoluut niet fout. TopShoe staat voor ‘lokale winkels online’. In die winkel is het de normaalste zaak van de wereld om meerdere schoenen te passen. Het aantal retouren blijft echter stijgen en dat wordt simpelweg te duur voor TopShoe.nl.

Om die reden hebben we vanaf februari 2020 helaas de retourbijdrage in het leven moeten roepen. Dit geldt voor alle afgeprijsde artikelen op TopShoe. Als klant draag je nu bij in de transportkosten. Verzending op de heenweg - dus naar jou toe - is gratis boven de €50,- want online shoppen moet leuk blijven. Maar de kosten voor het terugsturen gaan wij als TopShoe.nl in sommige gevallen delen met jou als klant. Dat vinden wij wel zo eerlijk.


Is dat voor TopShoe dan echt zo duur?

Een klein kijkje achter de schermen bij TopShoe: wij zijn een verzamelplatform van lokale winkels online. De schoenenwinkel bij jou om de hoek is aangesloten bij TopShoe. Zij verzorgen de afhandeling en verzending van jouw order. Niet TopShoe als overkoepelende partij. Teruggestuurde schoenen worden dan ook door jouw lokale winkel verwerkt. Los van de verzending maakt de lokale winkel kosten voor die verwerking, voor het uitpakken, voor het reinigen, voor de verpakkingsmaterialen.


Hoe werkt die retourbijdrage dan precies?


Zoals gezegd blijft verzending gratis. Voor het retourneren via het antwoordnummer vragen we per februari 2020 een retourbijdrage van € 2,95 bij alle afgeprijsde artikelen uit de Sale, Outlet en Black Friday categorie. Dit is ongeacht het aantal producten dat wordt teruggestuurd. Het retourlabel hiervoor zit in de verzendzak bijgevoegd. De retourbijdrage wordt ingehouden van het bedrag dat we aan je terugbetalen.


Betaal ik deze bijdrage altijd?


Er zijn een paar uitzonderingen: TopShoe heeft aangesloten winkels door heel Nederland. Je kunt jouw schoenen altijd 100% gratis terugbrengen naar één van onze winkels; Op eigen kosten kun je jouw schoenen via een transporteur terugbrengen. Vaak ben je hiermee wel duurder uit en verzending op die manier is volledig op eigen risico; Bij terechte klachten (bijvoorbeeld beschadigde schoenen of een verkeerd geleverd product) brengen we natuurlijk geen retourbijdrage in rekening.Retourneren is echt geen schande
Nogmaals: schoenen passen en terugsturen als ze toch niet bevallen, is niks om je voor te schamen. Maar je kan je nu beter verplaatsen in de situatie van TopShoe en alle aangesloten winkels. Mocht je toch nog vragen of opmerkingen hebben over dit onderwerp, neem alsjeblieft contact met ons op. Als TopShoe leggen we graag eerlijk onze gedachten aan je uit.

 




Klantenservice