Retourneren

Retourneren

Houd er rekening mee als je eventueel de schoenen wilt retourneren, dat zowel de schoenen als de doos en verzendzak voor zover redelijkerwijs mogelijk in originele staat dienen te zijn. De artikelen mogen niet later dan 14 dagen, na de dag waarop je melding hebt gemaakt van de herroeping, aan ons worden teruggezonden of worden ingeleverd bij een aangesloten TopShoe winkel. Je bent op tijd als je de artikelen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Retouradres

Retoursturen van het pakket kan naar het adres van de leverende winkel. Je kunt hier voor de retoursticker gebruiken die in het pakket zit, hier staat ook het adres op aangegeven.


Retourneren via PostNL 


Retourneren is gratis via PostNL als je gebruik maakt van ons antwoordnummer. Echter vragen wij eenmalig per order een kleine retourbijdrage van €2,95 voor Sale, Outlet en Black Friday artikelen. Dit bedrag zal automatisch op de terugbetaling worden ingehouden en hoef je dus niet te betalen bij het PostNL servicepunt. Een etiket met antwoordnummer is in het pakket toegevoegd, hiermee kun je eenvoudig de artikelen terugsturen. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.  

PostNL biedt tegenwoordig ook de mogelijkheid om retourpakketten aan de PostNL bezorger mee te geven. Dit kan echter alleen op de momenten waarop de bezorger een ander pakket komt brengen. In dat geval kun je het pakket, dichtgeplakt en voorzien van een retourlabel, afgeven aan de bezorger. Je ontvangt direct een bewijs van afgifte.

Let op: Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat TopShoe niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van artikelen die retour gestuurd worden. Vraag daarom op het PostNL-servicepunt altijd om een verzendbewijs en bewaar deze zorgvuldig, of laat het pakket verzekerd verzenden (kosten voor de koper).


Retourneren van zendingen naar het buitenland


Voor zendingen verstuurd naar het buitenland geldt het volgende: de retoursticker of het antwoordnummer van de leverende winkel kan in dit geval niet gebruikt worden. Een retourzending vanuit het buitenland is daarom geheel voor eigen rekening.


Returning an article from a foreign country


Please keep in mind that returning an article to TopShoe will be at your own expense, if the order was shipped to a foreign country.


Passen


Het passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Pas schoenen alleen binnenshuis. Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhindert. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik van de artikelen, dat verder gaat dan nodig is om de aarde, de kenmerken en de werking van de artikelen vast te stellen. De waardevermindering zal worden verrekend met het terug te betalen aankoopbedrag.  


14 dagen bedenktermijn


Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jijzelf of een door jou aangewezen derde (bijv. de buren), die niet de vervoerder is, het pakket fysiek in bezit krijgt.



Melden


Om het herroepingsrecht uit te oefenen, kun je ons schriftelijk op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt dit doen via het retourformulier die je bij de order hebt ontvangen.
Tevens kun je gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.



Terugbetaling


Als je de bestelling retour stuurt, ontvang je de betaling die je tot op dat moment hebt gedaan terug. (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering). 

Wij vragen eenmalig een kleine retourbijdrage van €2,95 voor Sale, Outlet en Black Friday artikelen. Dit bedrag zal automatisch op de terugbetaling worden ingehouden. 

Het aankoopbedrag ontvang je binnen enkele dagen maar in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. Let op: als je met creditcard betaald hebt kan het tot 6 weken duren voor een terugbetaling plaats vindt.

Controleer altijd direct na ontvangst van je bestelling of alle artikelen compleet en onbeschadigd geleverd zijn. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice (info@topshoe.nl of 088-5440544).

Klantenservice