Naar boven
  • Gratis verzending
  • 80 winkels in 1 webshop
  • Meer dan 400 merken
  • Gratis retourneren

Ruilen & retourneren

Controleer altijd direct na ontvangst van je bestelling of alle artikelen compleet en onbeschadigd geleverd zijn. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice (info@topshoe.nl of 088-5440544).

Passen

Het passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Pas schoenen alleen binnenshuis. Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhindert. Houd er rekening mee als je eventueel de schoenen wilt retourneren, dat zowel de schoenen als de doos en verzendzak voor zover redelijkerwijs mogelijk in originele staat dienen te zijn.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik van de artikelen, dat verder gaat gaat dan nodig is om de aarde, de kenmerken en de werking van de artikelen vast te stellen. De waardevermindering zal worden verrekend met het terug te betalen aankoopbedrag.  

14 dagen bedenktermijn

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jijzelf of een door jou aangewezen derde (bijv. de buren), die niet de vervoerder is, het pakket fysiek in bezit krijgt.

Melden

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons schriftelijk op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt dit hier op de website doen of gebruik maken van het retourformulier voor herroeping (PDF) en deze uitprinten en meesturen met de retourzending, maar bent hiertoe niet verplicht.

Terugsturen

Houd er rekening mee dat je de artikelen niet later dan 14 dagen, na de dag waarop je melding hebt gemaakt van de herroeping, aan ons terug zendt of overhandigt. Je bent op tijd als je de artikelen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Retourneren is gratis via PostNL als u gebruik maakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u. Een etiket met antwoordnummer is in het pakket toegevoegd, hiermee kunt u eenvoudig de artikelen kosteloos terugsturen.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat TopShoe.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourartikelen. Vraag daarom op het PostNL-servicepunt altijd om een Verzendbewijs en bewaar deze zorgvuldig.

Terugbetaling

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten retour (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering). Het aankoopbedrag ontvang je binnen enkele dagen maar in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

Artikel ruilen

Het is in principe niet mogelijk om een artikel te ruilen. Je dient hiervoor het artikel te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen. Als uitzondering geldt dat het wel mogelijk is een artikel te ruilen voor een andere kleur of maat, als deze op voorraad is bij dezelfde winkelier die het artikel heeft geleverd. Onze klantenservice kan dit voor je nakijken en ondersteunen. Schoenen die in een winkel zijn gekocht kunnen uitsluitend worden geruild of geretourneerd via dezelfde winkel.